Delicious Examples of Sandwich Art

Through WDD we love to show you how you can use your design skills to be creative in all aspects of your life, not only when sitting at your computer.

Everywhere you look, you can find people in many different fields using their design talents, even in the food industry.

In this post, we’ve selected some amazing examples of creative sandwich art. Some are really fun (and look delicious too), so we’re sure that this collection will help feed your imagination by getting your creative (digestive?) juices flowing.

As usual, we’d love to see examples of your own creations or other great examples that you may have found on the web. 

 

A Pair of Acewiches


 

Andy from the BBC show “Blue Peter”

 

The Bacon Scale ‘Wich

 

The Beatnik… or should I say, the Beet-nik

 

The Butterfly

 

Cakewalk Sandwiches

 

The Kitty Katwich

 

The Flip Cellwich

 

A Cross between The Madhatter and The Cheshire Cat?

 

One Last Bite…

 

The Pickledile


 

Cupcake Sliders

 

The Dad Sandwich

 

Quesadilla Dominoes

 

Double-decker Dumbbell

 

Flowichers

 

Fruitcake Forrest

 

The Giftwich

 

Giraffe

 

Guitar Grinder

 

Ghoulish Handwich

 

Sandwich Island

 

Monterey-in-the-Box

 

Koala

 

The Loch Ness Monster

 

Mater from the Movie Cars

 

Molecular Sandwich

 

Cordless Mouse with a USB Cheese Stick

 

Nike AirMax Cheeseburger

 

Owlwich

 

Pac-Manwich

 

The Grand Panini

 

Pumpkin Burger

 

The Puzzle Panini

 

Push the Pedal to the… ham?

 

The Rubik’s Cubewich

 

Out to Dry….

 

Spongebob Squarepants

 

Sandwich Stocking Stuffer

 

Choose Your Suit…wich

 

The White Tiger

 

Wall-E

 

Swine n’ Cheese

 

The World’s Smallest Pastrami Sandwich!

Compiled exclusively for WDD by Zoe Ajiboye.

Which did you find to be the most original? Please show us your own food creations or add links to other great examples below…

0 shares
  • http://ryansimagination.com Ryan

    WDD, I’m speechless.

  • http://www.atolados.com.br Luan Machado

    HEHE. AMAZING!! Very creative. What hungry!! :D

  • http://www.davidbohorquez.com/ David Bohórquez

    Haha, that was fun. There are some amazing food sculptures in this showcase.

    Nice list.

  • http://www.ecommerce-blog.org Jestep

    Some of these do not look appetizing, but creative none the less.

  • http://www.mff.org Scott

    I think the first one should be called “ace-adillas”

  • http://rachel.learnless.info/ Rachel

    haha… I got to show this to my Chef…

  • http://www.evandrovillaca.com/blog Evandro Villaça

    Very nice!!! I´m starveling now!!!

    TKS man

  • Dylan Parry

    Some of these are very impressive, although most of them make me question whether I ever want to eat meat again! They’re utterly revolting :(

  • http://www.sametomorrow.com/blog adam

    Haha nice one.

  • http://www.downtowndecorations.com Garrett Peterson

    Pumpkin Burger is Fantastic

  • http://aext.net AEXT.NET MAGAZINE

    Amazing and creative, lol!

  • http://www.sitesbyjosh.com Joshua Huff

    haha! the koala gets me every time

  • http://ModelSuppliesBlog.com Anita Nelson

    OMG~!! These are so cool! Wonder if @JohnCMayer & @JimCarrey have seen them~!! lol They SHOULD contribute a sandwich or two ;-)

    Anita @ModelSupplies

  • VonShakalon

    SRSLY? Sandwich *ART* ?

    • Russ

      Yep :)

  • hym

    awesome, i’d like to try some of them (the easy ones, of course) :)

  • http://www.webguide4u.com Photoshop Tutorials

    really an awesome collection. Unbeleivable thanks for sharing

  • http://lime-arts.de/blog/ Limearts

    Lovely… and tasty!

  • http://metadata.pl/ Metadata

    I’m getting hungry when I’m watching these :)

  • http://creativeaddict.co.za Lisa

    The coffin sandwich and the teeny tiny sandwich’s were the coolest. Thanks for sharing!

  • http://www.thomascraigconsulting.com Thomas Craig Consulting

    Wow and I thought I was creative using cookie cutters to get my 2 year old to eat her sandwiches … these are very cool.

  • http://www.alejandroperazzo.com Punta del Este Real Estate

    amazing very nice liked most the The Loch Ness Monster

  • http://wordpresspixie.com Justin

    These are amazing, the creativity in them is outstanding. I love the Nike Air Cheeseburger.

  • http://www.bertrandlirette.com Bertrand

    The Airmax were epic.

  • http://www.modny73.com/ Babar Asif

    hehehe…its really creative

  • http://www.ozoneeleven.com/ Kelly Justin

    lol…its amazing..nice post

  • http://www.evelt.com/ joel k.

    Hmmmmmmm. looks good

  • http://c0de.at c0de

    Haha* Crazy Collection! xD

  • mattmooey

    ummm….

  • http://www.webanddesigners.com Webanddesigners

    Out to dry is hilarious with the fly.

  • http://www.sweet-web-design.com Julia

    Now I know – they eat Spongebob Squarepants!!! :)

    Thank you for this post

  • http://www.e11world.com e11world

    Some of these are pretty well done and most are great. It’s now my turn to create something. THIS got me in the mood heheee.

  • http://amitayre.wordpress.com Amit

    Really well done… B’Day cake ideas :)

  • http://superdit.com aditia

    very cool art and haha …. how much you need for your stomach if you only eat that small Pastrami Sandwich

  • DanaaCoffee

    i love it

    i wanna some i am really hungry

    i should stop looking at it @_@

  • http://www.logoguru.co.uk/ logo design

    yummy Sandwiches! nice work

  • http://www.altwebmedia.com Web Development Company

    Yoummy…Great design.

  • pratham

    nice sandwich.I love to eat them
    web designer
    http://www.scrapsforever.com

  • tapati

    hi

    These are great inovative idea & also very beautiful

    regards
    Tapati Paul

  • http://msevenmarketing.com Brandon Bender

    That was super creative! Not sure I could pull some of those small parts off with out messing it up lol.

    Not sure I would want to eat them though..

    Brandon Bender

  • http://www.ZevEisenberg.com Zev Eisenberg
  • http://www.kitaro10.com Najam Siddiqi

    This is really very nice . how much costly it is :P thanks for sharing

  • http://www.romy-acevedo.blogspot.com Romy

    http://www.blogdehumor.com/sandwich-divertido/

    Here I just found a funny creation.

  • http://500art.blogspot.com juan

    i won’t eat them but keeping it..lol

  • http://www.globalclassifiedscentral.com Global Classified Ads

    ooooooohhh..This is really very nice post..i cant stop myself..i m going to make and eat something like this.

  • http://www.itanum.com/webdesign Till K.

    Who was it because too much time in the lunch break in the office? .. haha. great design ideas and good food :-)

  • http://www.imploaddesign.com Daniel Garibay

    Ha wow never knew you could do so much with a sandwich :o